بودجه محيط زيست كشور كمتر از ۳ درصد بودجه شهرداري تهران است

۲۵ بازديد

عيسي كلانتري

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با بيان اينكه بودجه محيط زيست كمتر از اعتبارات يك ناحيه شهرداري است، گفت: شهرداري تهران پذيرفت پارك پرديسان را به شرايط قابل استفاده بدل كند.

به گزارش خبرنگار مهر، رئيس سازمان حفاظت محيط زيست و معاون رئيس جمهوري در مراسم امضاي تفاهم‌نامه احيا و بهسازي پارك طبيعت پرديسان ميان سازمان حفاظت محيط زيست و شهرداري تهران گفت: پارك پرديسان علاوه بر سازمان محيط زيست به شهر تهران هم تعلق دارد و همين امروز هم مردم از آن استفاده مي‌كنند اما سازمان محيط زيست سازمان فقيري از لحاظ بودجه است و بودجه كل محيط زيست كشور يعني ۵۲۰ ميليارد تومان كمتر از بودجه يك ناحيه از يك منطقه شهرداري تهران است يعني كمتر از ۳ درصد بودجه شهرداري تهران به محيط زيست كل كشور تعلق دارد. 

عيسي كلانتري افزود: پارك پرديسان كه ريه تهران هم محسوب مي‌شود به علت اينكه سازمان وضعيت مالي بدي داشته در حال از بين رفتن بود. سابقه اين پارك هم از نظر اجرايي به سال ۱۳۶۷ بر مي‌گردد. آن زمان گفتند كه سازمان اوقاف تصميم به تملك اين پارك گرفته است و مقام معظم رهبري كه آن زمان رئيس جمهور بودند تشريف آوردند و اولين درخت را در پارك پرديسان كاشتند تا براي محيط زيست تثبيت شود و جشن درختكاري سال ۱۳۶۷ را در روز درختكاري اينجا برگزار كردند.

وي ادامه داد: از آن زمان محيط‌بانان به مرور اينجا را از اوقاف كه در نظر داشت اين محل را مديريت كند، گرفتند.

كلانتري گفت: الان وضعيت اين پارك خوب نيست. قبل از انقلاب براي آن طرحي داشتيم كه نمي‌شد بعد از انقلاب آن را اجرا كرد. اما طرحي در دهه ۷۰ طرحي در نظر گرفته شد كه اكنون قرار شده طي يكي دو سال آينده همان طرح با كمي جرح و تعديل اجرا شود.

رئيس سازمان حفاظت محيط زيست تاكيد كرد: حدود ده دوازده هكتار از اين پارك در اختيار وزارت نيرو قرار گرفته بود تا موزه آب احداث كند كه چون اجرا نكردند قرار شده آن را پس بگيريم و در اختيار شهرداري تهران و آقاي مختاري بگذاريم تا ظرف كمتر از يك سال به پارك بي‌بديلي در سطح شهر تهران بدل شود. پارك پرديسان پارك بزرگي هم هست. مثلاً پارك ملت ۳۲ هكتار و پارك ولايت ۱۰۰ هكتار است اما اين پارك حدود ۱۸۰ هكتار مساحت دارد. 

وي اضافه كرد: اين پارك اكنون شب‌ها نور و امكانات ندارد و ممكن است در آن اتفاقاتي بيفتد كه نتوانيم پاسخگو باشيم. از شوراي شهر تهران و شهرداري تهران تشكر مي‌كنم كه پذيرفتند اين پارك را به شرايط قابل استفاده‌اي بدل كنند. 

در اين نشست علاوه بر عيسي كلانتري رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، كاوه مدني معاون آموزش و پژوهش اين سازمان و پروين فرشچي معاون محيط زيست دريايي سازمان محيط زيست، شهربانو اماني مختاري رئيس سازمان فضاي سبز و پارك‌هاي تهران حضور داشتند.

http://www.mehrnews.com/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.