افتتاح بخش زيارتي صحن حضرت زهرا تا پايان تابستان

۳۷ بازديد

صحن حضرت زهرا حرم امام علی

 

مسئول پروژه صحن حضرت زهرا در نجف اشرف از تكميل بخش زيارتي صحن حضرت زهرا تا پايان تابستان امسال خبرداد.

به  گزارش خبرنگار اعزامي مهر به نجف اشرف، مهندس حامد اميري در خصوص آخرين وضعيت تكميل پروژه صحن حضرت زهرا(س)گفت: مجموعه صحن شامل دو بخش زيارتي و غير زيارتي است.

وي افزود:مقام حضرت زين العابدين در ابتداي آغاز محدوده اين صحن در گذشته ساخته شده بود كه بازسازي و گسترده شده است و از اين مقام  تا حرم حضرت امير صحن حضرت زهرا است.

اميري تصريح كرد: در اصل شاكله ورودي صحن حضرت زهرا همين مقام حضرت زين العابدين است.نزديك به شصت درصد زايران از همين دروازه اصلي صحن حضرت زهرا به سمت حرم مطهر هدايت مي شوند.

اميني با اشاره به ارائه خدمات به زايران گفت: ۳۰۰ چشمه سرويس بهداشتي و ۲۰۰ دوش حمام هم در زير دروازه اصلي تعبيه شده است.

وي با بيان اينكه ۲۲۰ هزار متر مساحت  كل صحن حضرت زهرا است، گفت: صد هزار متر آن زيارتي است. چهار ساختمان به مساحت هاي مختلف و كاربردهاي خدماتي، اداري، كتابخانه و هتل به عنوان بخش غيرزيارتي صحن حضرت زهرا است.

استفاده ۷۰درصدي از كالاي ايراني در ساخت صحن 

وي از استفاده از كالاي ايراني در ساخت صحن حضرت زهرا خبر داد وگفت: بيش از ۷۰ درصد از كالاي ايراني در ساخت صحن استفاده شده است ما بقي هم كالاهاي خارجي بوده است كه مشابه ايراني نداشته است. سعي كرديم تا جايي كه ممكن است از موادي كه مشابه آن در ميان كالاهايي ايراني وجود دارد،استفاده‌كنيم.

مدير پروژه صحن حضرت زهرا افزود: به عنوان مثال سنگ، كاشي و سراميك مورد استفاده ايراني بوده و عمدتا از بخش خصوصي تأمين شده است.

اشتغالزايي جوانان ايراني

اميري اظهار داشت: هزار و ۲۰۰ پرسنل ايراني مشغول به تكميل و ساختمان پروژه صحن حضرت زهرا هستند كه گامي در اشتغال زايي برداشته شده است.

وي از تكميل بخش زيارتي صحن حضرت زهرا تا پايان تابستان خبر داد: روزي ۱۵ تريلي مصالح وارد صحن مي‌شود و تا پايان سال ۹۷ كل مجموعه بخش غيرزيارتي را تحويل مي دهيم.

mehrnews.com/news/4292637

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.